Kruidvat en Trekpleister zetten grote stap in de werving van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt

voor inwoners, met gemeenten en UWV

6 november 2018

Met de ondertekening van één intentieverklaring met 33 arbeidsregio’s heeft A.S. Watson Benelux, de moedermaatschappij van Kruidvat en Trekpleister een grote stap gezet in de werving van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze zijn daarmee de eerste werkgever waarmee landelijk uniforme afspraken zijn gemaakt over de werving en selectie van deze groep werkzoekenden.

“Vooral kijken naar de mogelijkheden, niet naar de beperkingen’
Jan Carel Uylenberg, directeur Human Resources van A.S. Watson: “Wij beschouwen het als onze verantwoordelijkheid
om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden. We focussen ons hierbij op de talenten die elke medewerker heeft en kijken vooral naar de mogelijkheden, niet naar de beperkingen.” De organisatie wil hiermee ook een belangrijke voorbeeldfunctie vervullen voor andere, landelijk opererende werkgevers in Nederland. Door met 33 van de 35 arbeidsregio’s uniforme afspraken te maken wordt de werving en selectie administratief ook een stuk eenvoudiger voor de werkgever.

Tanja Willemsen, projectleider van Schakelpunt Landelijke Werkgevers, is blij met de ondertekening van de intentieverklaring. “Zo benutten we gezamenlijk meer banenkansen.” Het Schakelpunt heeft een belangrijke rol gespeeld bij het tot stand komen van de intentieverklaring. Trees van der Werf, coördinator Werkgeversservicepunt Gooi en Vechtstreek ondertekende de overeenkomst namens de arbeidsregio Gooi en Vechtstreek.

Over A.S. Watson
A.S. Watson Benelux is onderdeel van de A.S. Watson Group (ASW). Zij bestaat sinds 1841 en met ruim 14.500 winkels actief in 24 markten in Europa en Azië. In Nederland zijn er ruim 1.000 Kruidvat-winkels en 200 Trekpleister-winkels in 380 gemeenten.